• Dela på Facebookdela på TwitterCommentShare på RedditShare på PinterestEmail
  • Print 3 januari 2014

    Hebreerbrevet 4 :12-13 (NASB95)

    12 För Guds ord är levande och verksamt och skarpare än något tveeggat svärd, och piercing så långt som det skiljer själ och ande, både led och märg , och kunna bedöma de tankar och intentioner heart.13 Och det finns ingen varelse dolda från hans ögon, men allt är öppet och blott för ögonen på honom som vi har att göra.

    Ibland kan hyra en hushållerska för en dag eller så, och damen i huset kommer att rensa upp innan hushållerskan kommer dit. Hon vill inte bli generad av att ha hushållerska ser hennes hus en enda röra.

    Det kan också finnas människor som är sjuka, och vill vänta tills de mår bättre innan du går till läkaren. Det kan finnas många orsaker till hans typ beteende. Man kan vara vanliga gamla stolthet, som vill framstå som inte behöver någon hjälp. En annan kan vara pinsamt. En annan kan vara skam, känsla av att man måste mäta upp på något sätt. Vi kan se dårskapen i det här ganska lätt, men kan vi se dårskapen i hur vi agerar ofta i andlig frågor? Vi har alla en otäck tillstånd som kallas synd, och med fina upprättstående kristna. Oavsett hur vi räta upp det, eller hur vi klär upp den, fortfarande har vi detta otäcka skick och det finns bara ett botemedel -. Radikal kirurgi Guds Ord är att öppna upp oss och klipp ut den synd som är i oss genom att utsätta den för ljus av ordet. Guds ord kallas ofta Bibeln, och det är i en omfattning, men det är inte vad författaren är komma på. Här är "ordet" är Logos. Det är samma Logos, eller "ord" som finns i Joh 01:01. Det är Jesus Kristus, Guds väsen. Det är detta som är levande och verksamt och skarpare än ett tveeggat svärd. Det skär till pudelns kärna ... dela själ och ande, led och märg, tankar och avsikter. Det tar en mycket vass kniv för att göra något sånt här. Men det är vad Gud har lovat att göra för oss om vi kommer att lägga fram sitt kirurgiska blad. Det kan vara lite smärtsamt, och även rörigt, men det är den operation som vi måste ha för att få allt om Gud. De synder måste exponeras av ljuset av Ordet innan de kan hanteras. (Se Joh 1:4-5 och 3:19-21) Och vers 13 säger att han ser allt redan ändå. Så låt oss inte försöka klä oss upp för hushållerska, eller vänta tills vi mår bättre innan vi går till doktorn. Det här är en del av det som kommer in i Guds vila är ca. ..... < / p> DETTA ÄR en serie om Entering Guds vila som finns i Hebreerbrevet 4. Fler serier planeras. Om du gillar dessa artiklar, överväga att prenumerera. Det är gratis, och du kan få dem i din e-post när man är skriven. Klicka bara här

    Förslag av författaren leva i seger, del 1: Problemet Bor i seger, del 2: Svaret


 Tillbaka